Ældre opslag

31-12-09
Intet nyt omkring spærrebåndet, det virker stadig ikke. Det er måske på sin plads at fortælle , at nøglen til spærrebånds skabet sidder i bro nøgleringen. og at man er nød til at rulle båndet op på spolen med håndkraft. Et træls arbejde og i dag et særdeles koldt arbejde, da spolen er af metal og det er frost grader i nyhavn.
11-12-09
Vi har fået besøg af Haabet af Svendborg. Hun ligger på Anna Møllers normale plads. Det er ikke noget skipperlauget har noget med at gøre. De har selv lavet en aftale med National museet. De får strøm fra os da man ikke kunne finde ud af Anna Møllers strøm system. Hun skal efter sigende ligge der 4 - 5 dage. Jeg har fået fortalt at Haabet er et TS skib, men kan ikke finde det på fartøjslisten.

Spærre båndet virker stadig ikke, de har ellers lukket hullet i vejen, Jeg har ikke fået noget nyt at vide om hvornår det bliver lavet ........

11-12-09
Og så har jeg set AB presenning folkene på Svalan, Jeg kan kun opfordre, jer der står for tur, hold dem til ilden hele tiden ellers får i en lige så dårlig behandling som mig. ( Min presenning passer slet ikke og de ændringer de skulle have lave over sommeren, havde de bare glemt. Vi her Eriks ( DFDS ) tilladelse til af give dem med grovfilen.

11-12-09
Det er nok værd at tjekke jeres skibe endnu engang. I hvert fald de skibe som ikke er aflåst. Samir ( Stenfiskeren Haabet ) havde den uheldige oplevelse for et par dage siden. Da han skulle fylde kølervæske på motoren opdagede hen at der med en hobbykniv var skåret hul i kølerslangen. Hullet var stor som en 20 kr. mønt, men det var ikke skåret helt igennem. Kølervæske rendte derfor ikke bare lige ud i en tyk stråle, men løb i en stille strøm ned langs slangen. Hvornår dette er lavet, aner han ikke men det er ganske sikkert lavet med fuld overlæg. Derfor ned i motor rummet og tjek det hele igennem.

09-12-009
Skibet Marlene, som nu igen er ryddet pænt for skrammel, har haft strømproblemer i den senere tid. I sidste uge fandt de fejlen. Uden udtagningen af der kobling var dækket temmelig åbent og der er derfor rendt vand ned i en strøm metal samleboks. Heldigt at den var af metal for der havde været ild i boksen. Strøm og vand er en kedelig kombination, så vær extra opmærksom på slagregn under reparationer. Det kunne være gået rigtig galt, da boksen sidder i motor rummet.

19-11-09 ( 8:00 )

Alle juletræs guialander er nu rejst igen, tilbage er så bare at reparere ledningerne , som stormen rev over. Husk at tjekke dit skibs trosser, det var en hård nat

19-11-09
Spærrebåndet virker stadig ikke, men de graver stadig.
Trods dette så lukker vi Gasen ind i dag kl 11. De har taget den lange tur fra Bogø til Nyhavn. Dejligt at se. Så er vi snart fuldtallige. De eneste der mangler er Wahine som pt. ligger og bliver repareret i stubbekøbing og Lotte Brinch der ligger på værft i Dragør. Ja og så Mira, " Nyhavns første dame " men de har jo ikke været i nyhavn siden 2005, så den kan vel ikke betragtes som en af os.

19-11-09
Så blæste nyhavn omkuld.
Stormen bragede gennem nyhavn, med ca 25 sek/m ( målt v drogden ) kl 20. Allerede v 18 tiden blæste alle guialanderne omkuld og hænger ud over skibene. Men skaderne kan først ses her til morgen. Umiddelbart har alle skibe overlevet uden skrammer, * men er der sket skade skal i henvende jer til Ole Arbo, som så kontakter forsikringen. Marlene rev sig løs , men Samir fik hende halet ind til kajen igen. ( Måske var det igen tid til et knudebinder kursus ) Resten af skibene ligger dejligt og vugger her til morgen og venter på at blive befriet for alt det skrammel der er fløjet ud over kajkanten.

Svalan`s gl "vinterpressenning" havde en hård aften / nat, men den sidder der da endnu. Sådan en markpressenning er en ganske ude mærket " spiler " :-) måske et godt tip til kaffekoppen.
* Steder der skal tjekkes. Alvurs lanterne kasse og Marlenes redningflåde , samt de steder hvor ledningerne har gnavet i tov værket ( spurven Haabet Larus )
16-11-09
Så er der kommet jule træer til masten, alle skibe der ligger inderst har fået et træ, hvis der er nogle der ligger udenpå som vil have et træ til masten, så snak med juletræ`s sælgeren.

12-11-09
Juleboderne er sat op, i år med endnu sværere tilgang til skibene. Ganske utilfreds stillende at man ikke kan komme ned, ubesværet, og tilse sit skib. og det allerede inden boderne er befolket. Hvordan bliver det så ikke i morgen.?

12-11-09
Spærrebåndet virker stadig ikke
Fortovet er gravet op, på sydsiden , men nu venter de på tilladelse til at grave gaden op tværs over vejen. De håber at få lov i løbet af næste uge, så elektrikkeren kan fixe kablet

03-11-09
Spærrebåndet er stadig ikke lavet, ledningen skal graves op . Så man venter på grave maskinerne. Husk bemandingen på broen altid skal være uddannede personer.

31-10-09

Der har været indbrud på Larus i løbet af ugen. Man har klippet / savet en lås over og gennemrodet hele skibet. Der er tilsyneladende ikke stjålet noget.

21-10-09
Ritt Bjerregaard og Klaus Bondam har inviteret til brofernisering den 23. oktober fra 16.30-18.30 i Arkitekturcenteret. I Arkitekternes hus, Strandgade 27A 1401 København K.
Det ser ud til at de har utroligt travlt med at få presset forslaget igennem inden kommunalvalget. Så mød op og vis din modstand til projektet.



08-10-09
Spærrebåndet i spærre siden virker ikke . Ledningen i vejen er gået i stykker. Altså ingen lys og ingen motor til båndet.

05-10-09
Alle skibe har klaret stormen fint, det var omkring 1 meter højvandet i nat og vandet er stadig meget højt i nyhavn. DMI forventer først at vandstanden falder over middag.
Så måske er det en god ide at tjekke jeres trosser for skader. jimmy

22-09-09
Skibene

Wotan vendte tilbage til Nyhavn, efter 4-5 mdr arbejde.

Marlene ligger stadig over ved DFDS broen, de har svært ved at skaffe en ny gear kasse og har derfor bestilt en ny renoveret Volvo motor m gearkasse.
Simone L ligger stadig på land ved DFDS broen, Skrue akslen er kasseret og der skal skiftes lejer inden hun kommer i vandet igen.
Lotte Brinch ligger på værft i Dragør, masten er nu ved af blive renoveret, mens resten af skibet afventer skibsbyggeren.
Gasen og Wahine ligger på Bogø og Spurven ligger v nordhavn station.
Mira ligger v Chr havn. De har ikke besøgt Nyhavn siden foråret 2005, men har stadig en fast plads herinde.


10-09-09
I morgen fredag sætter Lotte Brinch kurs mod Dragør. De skal på bedding og have skiftet 70 meter planker, renoveret master og udskiftet alt tovværk. Hele projectet vil tage ca. 3 uger.




28-08-09
Sildens dag i Nyhavn bliver i år d. 12 september. Der vil bliver solgt friskfanget fisk fra kutteren fra kl 12.



11-08-09

Netto 2 har i dag ved middags tid påsejlet Vixen, Atter "kun en sort streg ".Vi har ellers flyttet Vixen 20 meter længere væk fra vende pladsen, men Nettobådene`s førere kan åbenbart ikke vende deres skibe, uanset hvor meget plads de har. De minder mig mest om en flok amatører der forsøger sig i sejladsens kunst.


11-08-09
Der har været brand i Svalan kl 4 her til morgen. Politiet slukkede ilden, som man mener er startet ved at nogle dråber vand har kortsluttet en stikdåse som lå på køkkenbordet.
De slap "billigt" med sodskader og generne ved at bruge en ildslukker indendøre. Det kunne have gået grueligt galt, for ilden ved ved at få fat i lugekarmen. Tak til den anonyme der har meldt det til politiet


Marlene skulle på værft i Hundested, men brændte koblingen af og vendte tilbage . Sidst set ved DFDS anløbsbro.

??-07-09
DFDS påsejler den netop hjemkommet Ma-Ri. Jeg bliver kontaktet af dem og de ringer til ejeren. Ingen større skade , kun lidt maler arbejde.

16-07-09
Larus motor sætter ud. Store problemer i den høje sø ud for Nordhavn. Vi låner DFDS Båd og prøver at komme til undsætning, desværre ryger der en hydraulik slange til styringen , så de måtte vende om. Vi prøver at låne Marlene , men start nøglerne ligger i den anden ende af landet. Larus melder senere at de er kommet til kaj i svanemølle havn.

14-07-09
Larus vender og læner sig kraftigt op af siden på lille Vixen.

30-06-09
Erik ( chef for DFDS turbåde ) fyldte 60 år. Skipperlauget var representeret af Samir og Jimmy. Dejlig mad og fri øl i et par timer, så er der noget ved at være havnefoged..

26-06-09
Netto båd rammer Marlene, heldigvis "kun en sort streg" Ingen har meldt påsejlingen til ejeren

24-06-09
Haabet fik skt Hans aften / nat en flaske gennem styrhus ruden. Ellers forløb arrangementet helt godt. Jeg tror alle var glade og festen varede til omk. kl 1:00.

21-06-09
Broen er blevet efterset her til morgen

20-06-09

Vi har fået besøg af Palnatoke a Svendborg. Hun skal være her til midt i juli
Vi har også fået besøg af Utopia a Ålborg , hun bliver her kun nogle timer. afsejler Søndag formiddag.
Svalan kom hjem 23.30 lørdag aften, 15 timer var hun om turen fra Stubbekøbing


18-06-09

Svalan ligger stadig i Stuppekøbing, i vandet. Hun tog lidt vand ind da hun blev sat i vandet, men ikke noget faretruende. De håber på at være i Nyhavn til Skt. Hans.


16-06-09

Rygterne vil vide at Svalan igen er i vandet, i stubbekøbing

15-06-09
På Gedser Rev har man i nat løsnet agter fortøjningen og agter springet, så hun lå temmelig lang uden i basinget. Jeg kan hilse og sige at deres agter trosse er skide tung, men det lykkedes mig at få trukket skibet ind til kajen igen.
Båd teateret, som ligger på værft i Gilleleje, Har fået en del påtaler fra søfarts styrelsen. Ting som skal udbedres inden de får lov til at komme til nyhavn igen. Forventet ankomst ca midt i juli md. .

14-06-09
Så blev der sat en ny rekord i påsejlinger.
Vixen blev d 14-06 påsejlet 3 gange. De 2 gange "bare" med en sort streg på siden. Så det glemte Netto bådsføren at melde. Takket være DFDS kameraer og nogle flinke folk i deres stab, fik vi det at vide. 3 gang skete der skade på skanseklædningen og Chefen for Nettobådene kontaktede mig og fik tlf nr. til ejerene.
Vixen er nu blevet påsejlet 5 gange af Netto bådene og 1 gang af DFDS.
Alvur blev under Pinsetræffet påsejet, mens han lå på Anna Møllers plads. Bare en sort streg på siden ( siden var nymalet ) Det glemte føreren også at melde.
Birgitte Helle fik ugen før pinse træffet trykket et bord ind, Da netto 2 fik den geniale ide at vende ved broen. På fuld kraft smadredee han bagenden ind i stævnen på BH. Planken som er 52 mm tyk, blev flækket både på langs og på højkant. Det skal lige nævnes at planken var sund og frisk. At førene af netto bådene ikke aner hvad de laver, taler deres tydelige sprog. "Hva fanden det er jo bare en sort streg" var han svar på tilråb fra kajen og fra folk ombord, selvom de derfra kunne se at der planke var trykket 1 cm ind i skibet. Jeg blev straks efter åbnings tiden hos Netto bådene næste morgen, kontaktet af deres chef og de sendte en skibsbygger for at besigtige skaderne. som de anerkendte og har påtaget sig ansvaret for. Skaden vil blive udbedret hurtigst muligt. jimmy

06-06-09
Bona Gratia er kommet på besøg, hun vil være her on and of de næste par måneder.

03-06-09



31-05-09
På et bestyrelses møde , afholdt på Wotan i Stubbekøbing, blev det besluttet at fastholde vores beslutning om at at skibene Kraka og Mary-Ann ikke får forlænget deres opholds tilladelse i Nyhavn. Kraka, som er sejlet ud , skal ikke lukkes ind igen. Mary-Ann vil når den sejler ud heller ikke blive lukket ind igen. Mary-Ann`s ejer lå på hospitalet og sejlede derfor ikke ud under pinse stævnet, som planlagt. Han er senere blevet forlagt situationen. Han skylder havnepenge for April og Maj måned og har stadig ikke meldt skibet ind i TS.

05-05-09
Så er broen i orden igen



01-04-09
Kraka og Mary-Ann har fået forlænget deres ophold i nyhavn i 1 md. Begge skibe er sat til salg.
Marlene har fået lov til at blive liggende til 1-8-09





Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki